Forårskoncert 2019 i Stege kirke

Traditionen tro mødtes korene fra Møn onsdag, d. 1. maj 2019, for at holde koncert i Stege kirke. I 2019 medvirkede flere kor fra naboøerne, bl.a. Sct. Olai koret fra Mern og Øster Egesborg, som sang tre smukke forårssange. Derudover kunne man høre Stubbekøbingkoret, grønlænderkoret Naasoq, Stege Kirkes Voksen- og Pigekor, Firpressen og Kalvehavekoret.

Koncerten blev en meget fin oplevelse med mange dygtige og glade sangere og et bredt repertoire af verdslig og gejstlig musik. Amerikansk jazz og grønlandsk sang, flerstemmige salmer og glade danske sommersange fyldte det smukke høje kirkerum. Bagefter var der kaffe og kage og tid til at snakke sammen. Tak til alle der medvirkede, og til publikum som tog godt imod os!