Farvel til vores organist Svetlana Langhoff

“Det er så vemodigt at skilles ad.”

Vores meget afholdte organist Svetlana Langhoff søger nye udfordringer. Det er nudansk for, at vi må sige farvel til Svetlana, da hun fra 1. oktober bliver organist ved kirkerne på Nordvest Falster.

Svetlana er kendt som en dygtig pianist, som har optrådt ved mange koncerter her i det sydsjællandske. Hun har formået at udbrede kendskabet til mindre kendte komponister, for at vise den rige musik arv vi har i Europa.

Som organist ved Mern og Øster Egesborg kirker fra 2006 har hun løftet den musikalske oplevelse og almen stemning ved gudstjenester, handlinger og arrangementer. Ofte med ledsagelse af Sct. Olai koret, som hun er leder af.

Med sit gode humør, engagement og evnen til at arbejde sammen har hun været med til at skabe et godt og rigt kirkeliv. Vi kommer til at savne hende. Som et plaster på såret fortsætter Svetlana som korleder.

Svetlana spiller sidste gang i Øster Egesborg kirke på søndag d. 24. september kl. 10. Efter gudstjenesten er der kaffebord med hende for at sige farvel og mindes den gode tid.