Grundlovsmøde i Øster Egesborg 2019

Grundlovsmøde 2019 i Øster Egesborg

Solen skinnede på denne grundlovsdag 2019, som også var valgdag, og det var godt at sidde i skyggen under teltet, som var hejst bag ved graverboligen ved Øster Egesborg kirke.

Zwanita Reinders, formand for menighedsrådet, kunne hilse på omkring 20 fremmødte, deriblandt sangere fra Sct. Olai koret og flere gæster fra nabosognene. Hun fortalte om menighedsrådets arbejde i året der var gået. Bl.a. er kalkning af kirkemuren i Øster Egesborg i gang, taget på Mern kirke skal repareres, graverne har fået nye arbejdstider og alle er velkomne til at bidrage med idéer for Mern Ådal.

Ole Greisgaard Thorsen, som også er medlem af menighedsrådet, var årets grundlovstaler. Han er opvokset i Øster Egesborg og hans familie har boet der i mange generationer, så han kunne fortælle en masse spændende ting om byens udvikling, hvor der en gang havde været købmand, cykelsmed, offentlig skole, flere andre forretninger og en buschauffør der købte ting med hjem på ruten til og fra Vordingborg!

Sct. Olai koret sang tre sommersange og selvfølgelig var der også tid til fællessang, kaffe, kage og hyggeligt samvær.

Tak til alle der kom og var med, og en særlig tak til alle de medvirkende!