Spaghettigudstjeneste med skuespil om Zakæus i Mern kirke

Torsdag, d. 3. oktober 2019, holdt vi spaghettigudstjeneste i Mern kirke. Det var anden gang, og det blev lige så hyggeligt som vores første spaghettigudstjeneste i marts.

Tyve børn, forældre, bedsteforældre mm. var mødt op i kirken kl. 16.30. Børnekoret sang nogle fine efterårssange, og så fik børn og voksne mulighed for at deltage i et skuespil. Det handlede om tolderen Zakæus, som opkrævede alt for mange skattepenge (popcorn) af folket, men blev omvendt da han mødte Jesus – her i Mern kirke! –, ved at kravle op ad et mulbærfigentræ – her symboliseret af vores prædikestol med de mange grønne grene. Jesus fulgte med ham til Zakæus’ hus (i vores dåbskapel) og til sidst endte alle folkeskarene med at spise sammen med Zakæus. Mon de også dengang spiste spaghetti?

Tak til alle der var med til en hyggelig eftermiddag i vores kirke, og alle der stod for forberedelserne!