Koncert med Deux Femmes i Mern kirke

Søndag, d. 9. oktober 2022, inviterede Mern kirke til koncert med obo og harpe.

Deux Femmes, som duoen hedder, består af Sanne Damore på obo og Berit Spælling på harpe. Begge er uddannet på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium. Obo og harpe er to instrumenter, der klæder hinanden og som på smukkeste vis fylder et kirkerum med vellyd.

Deux Femmes’ repertoire er en skøn blanding af både klassisk musik og populær musik. Bach, Händel, Fauré, Mendelssohn og Eric Satie samt de mere populære komponister som Astor Piazzolla, Nino Rota, Chaplin, Ennio Morricone og Stephen Sondheim.

Musikken er valgt specifikt til kirkekoncerter, idet det er duoens ønske at skabe en rolig, indadvendt og reflekterende stemning.

Undervejs præsenterede Deux Femmes såvel deres instrumenter som de numre de spillede, og mange af tilhørerne blev i kirken efter koncerten til et glas vin og for at kigge nærmere på instrumenterne og få en snak med musikerne.

Tak til alle, der var med til denne smukke oplevelse i Mern kirke!