Kyndelmisse 2023 i Øster Egesborg kirke

Den 5. februar 2023 holdt vi en fælles kyndelmisse-andagt sammen med vores nabokirker. Det blev en stemningsfyldt gudstjeneste med lys og mørke som tema. Alex Mark Knudsen holdt prædiken med lysbilleder, Knud Munck læste vinterdigte, Eva Brinck og Tina Preuss Hansen forestod liturgien. Lennart Lindegaard spillede orgel og klaver og kirkesangeren Anja P. Wesselhoff og Claudia Ziehm sang både salmerne, motet og exitus. Bagefter serverede menighedsrådene pandekager, kaffe og saft, og det var dejligt at så mange var kommet og blev i kirken for at spise og snakke sammen på tværs af sognegrænserne. Tak for en smuk eftermiddag i Øster Egesborg kirke!

Her kan du se og høre motetten “Den skønne jordens sol gik ned”, tak til Morten Lind fra Stensby kirke for videoen: