Fælles kyndelmisse i Damsholte kirke

Søndag d. 6. februar holdt vi vores fælles kyndelmissegudstjeneste for Mern, Øster Egesborg, Kalvehave, Stensby og Damsholte sogne, kl. 14.00 i Damsholte kirke. Efter den lange mørke vinter, hvor vi ikke havde set til så mange mennesker, var det dejligt med et fælles arrangement, hvor de tre præster sammen forestod gudstjenesten. Karin Andersen forklarede om kyndelmissens og Mariæ Renselsesdags betydning, Alex Mark Knudsen holdt billedprædiken om herlighed, og Eva Brinck ledte os gennem forløbet og havde sørget for trykte sangark, så alle kunne synge med på de smukke kyndelmissesange. Der var fin musik fra flyglet og sang ved de tre kirkesangere, og bagefter bød menighedsrådet på kaffe og pandekager og mange blev og fik en snak sammen i det spændende kirkerum. Tak til alle, der var med!