Halloween for børn i Mern kirke og saftstation

Torsdag, d. 31. oktober 2019, var Halloween … og det var godt nok uhyggeligt at komme til Mern kirke! Spøgelser under loftet, flagermus rundt om lysekronerne, grinende græskar og dødningehoveder … alt dette kunne dog ikke afskrække byens modige børn og forældre! Over 100 besøgte vores aftengudstjeneste kl. 17, mange udklædt som zombier og hekse, farlige dyr og frygtelige væsener. Børnekoret optrådte med en sang, og derefter involverede vores præst Alex mange af de fremmødte i et skuespil omkring en Luthersalme, som vrimler med djævle og fjender, men hvor det gode sejrer til sidst! Tak til alle Jer, der var med, og til alle dem, som havde forberedt det hele!

Efter gudstjenesten fik alle et stykke pizza for at samle kræfter … for kl. 18 var vi inviteret til en tur i den nedlagte saftstation, som ligger bag ved kirken. Her var der sørget for uhygge over det hele – udendørs grave, ild og røg, gemte skeletter og kæmpe græskar, og i en af hallerne indenfor var der tændt masser af stearinglys, så man kunne nyde synet af en kæmpe edderkop på væggen eller spekulere over, hvor den uhyggelige brusen fra første sal mon kom fra. Det mest frygtindgydende var dog turen ned i kælderen, gennem en mørk tunnel, op ad smalle trapper og gennem et virvar af gamle maskiner og glødende lys. Tusind tak til Sine og Thorsten, som havde gjort et kæmpe stykke arbejde og inviteret byen ind i de spændende gamle bygninger!