Keltisk harpekoncert “Stille hjerte” i Øster Egesborg kirke

Det var en meget smuk og stemningsfyldt aften, og mange kom til Øster Egesborg kirke, da harpenisten Trine Opsahl holdt en keltisk harpekoncert ”Stille hjerte” i anledning af Danmarks befrielsesdag, den 5. maj. Vi nød melodisk og harmonisk musik inspireret af nordisk-keltisk folketone, og Trine fortalte om sit arbejde, hvor hun bl.a. spiller harpe på hospice. Hun er harpenist og harpeterapeut og hun komponerer og udgiver musik for keltisk harpe og cello.

Trine Opsahls musik har vundet en ROUNDGLASS MUSIC AWARD FOR A BETTER WORLD 2018, tre sølvmedaljer fra Global Music Awards og har været nomineret til en række Zone Music Reporter awards i USA.

Trine Opsahl er en pionér indenfor harpeterapi i Danmark og arbejder som harpeterapeut i to hospicer, hvor hun spiller for døende og deres pårørende. Hun er Certified Therapeutic Harp Practitioner (CTHP), uddannet og certificeret fra the International Harp Therapy Program.