Sangaften med Arne Andreasen i Mern kirke

“Årstidens sange og øjeblikkets salmer”: Det var mottoen på vores sangaften torsdag den 25. maj kl. 19.00 i Mern kirke. Komponisten Arne Andreasen præsenterede en række af sine nyere sange og salmer – og fortalte om sangenes tilblivelse og inspiration. Vi fik lov at synge både de nye sange og nogle mere kendte ting fra Højskolesangbogen. godt bakket op af kirkens Sct. Olai kor. I pausen var der chips, rosé og lejlighed til at tale sammen med Arne og med hinanden.

Arne Andreasen er sangskriver og pianist, med bl.a. udgivelserne “Et øjeblik – en evighed”, “Englevinger”, “Drømmespor”, “Mit Danmark” og “Lysets Længde” bag sig. Han er repræsenteret i bl.a. Efterskolesangbogen, salmebogstillægget “100 Salmer” og den nye udgave af Højskolesangbogen. I 2022 vandt hans salme “Strejfet af himlen” salmekonkurrencen og blev spillet under åbningsgudstjenesten på kirkefestivalen Himmelske Dage i Roskilde. Man kan høre salmen her på YouTube.

Tak til alle, der var med til denne spændende sangaften i Mern kirke!