Aftensang med vinter-tema i Mern kirke

Torsdag, d. 13. februar holdt vi en lille aftengudstjeneste med fokus på musik. På programmet var vintersange fra højskolesangbogen og vintersalmer, både fra den danske salmebog og den nyere samling “100 salmer”.
Vores kirkesanger Claudia lærte os Inge Hertz Aarestrups salme “Når vinterstorme hærger”, som beskriver menneskets råb til Gud i svære tider med gribende billeder fra den vestkyste natur. Vores organist Svetlana fortalte om Jeppe Aakjær, som har skrevet de kendte vintersange “Sneflokke kommer vrimlende” og “Spurven sidder stum bag kvist”. Til sidst forklarede vores præst Alex baggrunden for Brorsons salme “Her vil ties, her vil bies”, hvis billedsprog stammer fra Salomons Højsang og fortællingen om Noah.
De fremmødte fik også mulighed for at ønske en sang, inden vi sluttede af med en kop kaffe.
Tak til alle der kom og tog en pause fra hverdagen sammen med os! Vi holder aftensang igen torsdag, d. 19. marts, kl. 19.00 i Øster Egesborg kirke, hvor fokus bliver på forårssange 🙂