Fastelavn 2020 i Øster Egesborg

Den 23. februar var fastelavns søndag, og over 50 mennesker – de fleste af dem fantasifuldt udklædte børn – var mødt op i Øster Egesborg kirke, som var pyntet med tulipaner, serpentiner og sorte katte. Børnekoret indledte gudstjenesten med en sang, og bagefter blev prinsesser og sørøvere, dyr, mennesker og et træ inddraget i et teaterstykke med spørgsmålet: Hvem er egentlig en ven i nød? Vi dansede i kirkens midtergang og hørte en nykomponeret fastelavns-salme, inden hele forsamlingen flyttede sig til Friskolen Øster Egesborg. Her havde menighedsrådet gjort klar, så børnene kunne slå katten af tønden, bide til boller og få gaver, mens de voksne drak en velfortjent kaffe. Der var fastelavnsboller til alle og tid til at hygge og snakke sammen. Tak til alle der kom, og tak til menighedsrådet og alle medvirkende!