Juletræstænding og honninghjerter i Mern

Søndag, d. 1. december 2019, var 1. søndag i advent. Traditionen tro blev juletræet tændt foran Mern kirke, efter et festligt optog med Prins Jørgens Gårde, som var marcheret gennem byen og havde spillet julemelodier for beboerne på plejehjemmet Solhøj. Mern Håndværker- og Borgerforeningen serverede gløgg/kakao og æbleskiver foran kirken, og bagefter var alle – især de små – inviteret indenfor i varmen.

Farmorhuset fra Vordingborg var kommet og havde stillet et langt bord op i kirkens midtergang og gjort klar med hele hundrede honninghjerter, som vi så gik i gang med at dekorere. Børn og voksne sad og tegnede med lasur og sukkerpynt, børnekoret optrådte og de første julesalmer blev også sunget. Tak til de mange der kom og var med til denne hyggelige eftermiddag, og en god adventstid til Jer alle!