Nytårskoncert med UAK

Søndag, d. 12. januar 2020, nød vi en meget fin nytårskoncert i Mern kirke, med koret UAK under ledelse af Kasper Beck Hemmingsen.
Kirkens hovedskib var fyldt på denne grå regnvejrsdag, og publikum fik en meget intens oplevelse af smukke korsatser, leveret med præcision, klangfulde stemmer og store smil. Det var en “tour de genres” med meget forskellig musik, fra 1600-tallet og helt op til de sidste år, med fokus på livet i naturen og årstiderne.
UAK er et klassisk kammerkor fra København, der blev grundlagt helt tilbage i 1944 under nedrullede mørklægningsgardiner, fortæller historien. Koret synger et varieret repertoire – med en forkærlighed for nordisk og nyere musik. UAK står oprindelig for „Unge Akademikeres Kor“, men i dag består koret af både mere og mindre akademiske sangere i alderen 20-60, og de fortrækker derfor blot at kalde sig UAK. Siden 2008 har Kasper Beck Hemmingsen været deres korleder og sammen har de turneret rundt i Europa og Danmark rundt.
Tusind tak til Kasper og UAK for denne fine oplevelse, og tak til alle der kom til Mern kirke og var med!