Sjælesorg – omsorg for din sjæl

I disse tider kan det være svært at finde nogen at tale med. Samtidig kan der være ekstra mange ting, der trykker.

Folkekirkens præster er klare til at lytte til dig. Det kan hjælpe rigtig meget at dele sine tanker – med en, der forstår at lytte. Samtalen tager udgangspunkt i netop dine behov, og du forpligter dig ikke til noget. Det er selvfølgelig gratis, og præsten har tavshedspligt. I kan mødes hos præsten eller hjemme hos dig, eller I kan tale i telefonen.

Hvis du ikke vil eller kan mødes med din sognepræst, har Folkekirken også et online-tilbud. Det hedder “Sjælesorg på nettet”. Her kan man chatte med en præst, også helt anonymt.

Du kan også lytte til, hvordan andre mennesker håndterer vanskeligheder i deres liv. Hvordan lever man med sorg, stress og angst, hvad skal man stille op med destruktive tankemønstre og komplicerede relationer? Ti mennesker taler med præster, der er trænede i at lytte og hjælpe. Det er blevet til podcast-serien “Sjælesorg”, som du kan høre og finde inspiration i.

Vi glæder os til at høre fra dig!